Bloggintresserade

torsdag 26 augusti 2010

Statoinerybox med snygg donna.....

Ville visa den fina klänningen allra först!!
Och vill berätta att det är min bloggdag i dag titta in här och inspireras av julen....denna ljuvliga sommar dag...hihihiih!
Denna box fylld med kort i olika storlekar ska Camillas mamma få för att hon så snällt virkade en dopklänning till mig....det är en historia i sig och ingen av våra pojkar är döpt i den, men tanken är att det ska bli en släktklänning att passa vidare. Jag köpte mönster och garn innan Isac föddes och tänkte att det skulle vara lätt att hitta någon som kunde virka den eftersom jag inte är någon fena på detta själv.
Tant Anne som virkat så mycket fint åt oss fick i samma veva ont i sin nacke och kunde därför inte. Så summa summarum låg garnet och mönstret där i sin påse tills Barbro förbarmade sig över det! TUSEN TACK snälla DU !!
Alla pojkarna är istället döpta i min kompis Stinas virkade vackra släktklänning så slutet gott allting gott!!!
Barbro är förtjust i lila och gillar blommor så jag hoppas att hon ska tycka om denna box. Har gjort den av bla My mind´s Eye papper och Graphic 45 där där jag hämtat den viktorianska damen från. Blommor och papper hittar man hos Scrap&Hobby! Blomman i vänstra hörnet är utstansad i grungeboard färglagd med distress och stämplad med en av Inkidos textstämplar. Jag har lovat att lägga upp en tutorial på denna box på svenska och det kommer, den är under arbete!! Boxen för vara med på challenge nr 4!
Knorren på toppen har jag gjort av pappersremsor och satt tyll runtom samt stickles diamond för att glittra till det!
Nu tjejer drar det verkligen i hop sig till träffen och dom sista förberedelserna är utspridda runt om här i hemmet...en salig röra med alla mina projekt, man kan säga att större delen av vårt hus består i träff-saker!!!
Ha en toppen dag!
Kram Lina

6 kommentarer:

  1. A beautiful Christening gown Lina and all your other work is equally lovely.

    B x

    SvaraRadera
  2. Nu har jag suttit här en lååång stund och beundrat många av dina alster. Så mycket vackert du gör!

    Ha en toppenhelg!

    SvaraRadera
  3. Mamma kommer att ÄLSKA boxen! Behöver pojkarna stickt till vintern? Mamma ställer gärna upp och stickar lite tröjor! (Tror jag)... Hon vill ju precis som vi alltid ha något att göra. Du måste säga till om du vill ha hjälp med något, jag är hemma. Stor kram!

    SvaraRadera
  4. your christening gown is sooooooooooo beautiful, I love it.and your box is so beautifully decorated, its stuning.

    SvaraRadera
  5. Absolutley amazing work hun! This is so beautiful!!! Thanks for joining us at WOC!
    Hugs~ Kim

    SvaraRadera
  6. Hej Lina!
    Har suttit och beundrat alla dina fina saker du gör och allt ni gjorde på Nol träffen.
    Har sett boxen jag ska få,är så nyfiken.
    Kamar från Barbro

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina