Bloggintresserade

tisdag 21 september 2010

Vintage med well, Primablommor och Graphic 45......

Jag hoppas att solen skiner på er i dag, för det gör den här och det känns så skönt att kunna njuta av en härlig höstdag! Lillgubben sover gott och jag pysslar med en stor koppkaffe på bara armlängs avstånd!
Har fått ihop en vintage tag så långt och har börjat på en Lo i grönt och orange, vi får se hur långt jag hinner på den innan det är dax att hämta dom andra små trollen från förskola och dagis!
Jag har klippt ut en tag som jag ritat och distressat den med Brusched Corduroy och stämplat Prima-blommswirls med den samma runt kanterna! En öljett sitter i hålet tilsammans med en blomma.
Vintagebilden är helt gudomlig och sitter på ett ark med massa andra vackravintgemotiv och är i fotokvalitet, detta hittade jag hos min favvo affär Scrap&Hobby liksom tagen från Graphic 45 med texten "Love...just what the doctor ordered"!
Knyckte en bit av en prima blommstängel #533694 och sen sitter det såklart lite andra fina blommor och spets runt om på min tag.
The sun is shining over here today and fall is really beautiful!! Made me get inspired to go vintage and here is the result of a grande latte and a little boy sleeping soundly outside in his pram! Mummy is in crafting mode and who knows...maby there will be some more posting today!! I used Prima flowers and clearstamps to create the vintage feel and i have to say these vintege fotos are to die for!

Liten närbild på rosetten i organzaband och den fina Primaspetsen...till min fasa börjar den ta slut nu. Inkidos fina lilapapper sitter ovanför en remsa med grov wellpapp och fick styra färgen på min tag!

A close-up of the organzabow and the little tag from Graphic 45. A beautiful swedish paper design from Inkido set the color for my tag today!!

Have a great one out there and happy crafting!!!!

Hugs Lina

Hos Wildorchid finns det en rolig utmaning där denna tag kan passa in!

Stor kram till er och tack för ni tittar hit

Lina

10 kommentarer:

  1. Oh Lina, so love your Vintage tag it really blows me away, I must have a go at something like this as I have photo's like this of my grandmother.
    hope you are doing ok, and life isnt too bad. back soon love chris xx

    SvaraRadera
  2. Åh du är ju bara helt outstanding i allt du gör, så romantiskt och vackert! Tack för dina värmande ord oxå, du är så go' och jag hoppas att det inte dröjer ett helt år tills vi ses nästa gång på nästa Nol-träff. ;) Kramar Emmeli

    SvaraRadera
  3. Hi Lina,

    it looks soooo wonderful. I like it very much.

    Lovely Greetings Dunja

    SvaraRadera
  4. Hi Lina

    I'm on big time catch up, off to look round at what I've missed and this one looks super.

    Hopefully back into blogland again unrestrained so will be back.

    B x

    SvaraRadera
  5. Hej! Ja jag hoppas också att du snart mår lite bättre men sorgearbetet måste få ta sin tid. Jo kortet kom fram som det skulle tusen tack för det det =). Du är så snäll och rar Lina. Det är inte alla som är så goa som du! Önskar dig en riktigt bra kväll! Kram

    SvaraRadera
  6. Så nydelig tag du har laget!! Takk for at du er på Wild Orchid Crafts utfordring ♥

    SvaraRadera
  7. hihi jaaa gooo sverige *ler* Ja jag har fått hem vinsten... det var jätte kul att få vinna då jag var så nära månanden före *ler*
    Men du är ju så himla duktig.. gillar verkligen dina alster *ler*
    Kram kram Johanna

    SvaraRadera
  8. This is so pretty!! I love the shabby and vintagey look of it!!!
    Thanks so much for playing along with us at WOC!
    :)Kathy

    SvaraRadera
  9. What a beautiful victorian piece!!!!
    Thanks for joining the Wild Orchid Crafts Challenge this week!
    Hugs, Dena

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina