Bloggintresserade

fredag 8 oktober 2010

The Greetingfarm Dahlia....färgläggning på två sätt....

Hej på er alla!!
Ja, men nu tror ni kanske att ni kommit fel och inte till min blogg!!! Hhiiih, men om ni skulle hit så har ni hamnat helt rätt!! Välkommen!! Detta kortet har jag gjort helt identiskt med min kära DT-kollega Tessan, och hennes underbara sätt att skapa! Hon har färglagt Dahlia med Copic-pennor och jag på mitt sedvanliga sätt med distresser!
Om ni står inför valet att bestämma er för att köpa något att färglägga med så kanske ni kan få något tips här. Jag skulle börja med att fråga mig själv...vill jag använda mig av pennor eller pensel? Mitt svar.....pensel....kanske jag skulle vilja prova pennor men måste fatta mod och sedan få en större plånbok, hihih! Någon annans svar och kanske ditt.......pennor. Det finns väldigt många sätt att färglägga på och många produkter att välja mellan vi visar nu Copic/distress.
Kika in HÄR så får ni se inlägget med dom två identiska korten vi utmanat varandra med!
Idag är jag yr av lycka vad gäller scrapandet och det är en skön motpol till allt det sorgliga som hänt detta år med alla kära vi förlorat. Jag ska dela med mig av glädjen snart för det är ju trots allt glädjen som gör att man orkar!! Pyssel gör att man håller näsan ovan ytan...det är mitt motto för dagen!!! Ser ni den fina bakrunden...det är en av Inkidos nya stämplar!!! Gillar gillar gillar!!!
Kramar till er alla som hittar hit! Ni betyder väldigt mycket!!!
Lina
Hi hello hello!!!
Cutie Dahlia from The Greeting Farm is todays "subject"!! Me and one of my DT-collegues Tessan decided to challenge eachother and make identical cards...me using distresses and she using copic´s to enlighten the difference between coloring! Klick on HÄR(above) to get to the liknk with both of our cards! Iused these colors on my Dahlia:
  • Face: Tattered Rose/ Worn Lipstic
  • Dress: Chrushed Olives/Peeled Paint
  • Hair: Faded Jeans/Tumbled Glass/Broken China
  • Flower: Mustard Seed/Aged Mahogany/Worn Lipstic/Spunn Sugar

Hope you enjoyed you visit!!!

Have a great day!

Hugs Lina

2 kommentarer:

  1. Hi Lina, I am a bit behind with the old blogging, my son has been off school poorly and me I just cant get motivated in life, been to the docs this morning and my blood tests reveal that I am having the menopause!
    anyway your card is gorgeous , what a great idea to see the difference between your and your friends.
    back real soon love chris xx

    SvaraRadera
  2. Hello Lina

    This is a little bit different for you if you don't minbd me saying so, but a very sweet card indeed.

    B x

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina