Bloggintresserade

tisdag 23 mars 2010

Har använt lite nya saker!!! Fick Vackert Lady Bug bell vitprickigt papper i lådan i dag...blandannat! Såg genast att det skulle bli till en fin liten recept gömma. En perfekt gåva till en födelsedags gris.....kan inte säga vem!! Blev inspirerad att göra en sån här för ett kort tag sedan men hade glömt av den tills jag hälsade på
Chris och hennes fina blogg. Har använt en massa olika papper och färger men alla färger går igen i någon detalj. Jordgubben och muffinsen är utstansade med Cuttlebugg och färglagda med Tombow och PromarkerPennor. Adornit minibokstäver (Choklad) och utstansade "Baby Says Yeah"(Recept)i röd foam till texten. Använde mina nya spellbinders för första gången, dessa är fästa med 3D kuddar, lite spets förstås och en röd rosett att stänga gömman med. Denna söta blomma har ni sett förut...men den är så fin och min favorit stämpel just nu, det gröna pappret i bakgrunden är baksidan på pappret som sitter på flärpen! Baksidor är icke att förglömma....dom kan vara lika fina dom!! Baksidan på gömman med samma spets som på framsidan.
Denna sprakande gömma av färger och mönster ska fyllas med GODA chocklad recept och ges bort till en som gillar det goda i livet! Recepten ska bo i dom små fickorna jag gjort i olika mönster papper. En tutorial på hur jag gjorde denna gömma kommer under morgondagen. Denna gömma ska få delta i .Jag märker hur mycket jag saknat min pysselskrubb under tiden vi var borta även om semestern var alldeles , alldeles uuuunderbaar!!!! Isacks stygn tog jag i morse med hans lilla huvud i mitt knä...han är så duktig och av såret syns nästan ingenting!! Kram Kram Lina

5 kommentarer:

  1. Hello Lina My Darling
    First of all thankyou for the link to my Blog and secondly for the Lovely comment that you left me I will Email you you are so kind.

    now to get to the Amazing Recipe holder this is fantastic, fabulous, awesome, beautiful all those things and more, you have done a better job than me ,mine is very plain compared to yours. I love the way you have put the flower down the spine and the wavy edge you have used to open and close it. I love it, you are a very clever lady.
    back soo hugs chris xx

    pleased you had a good Holiday hope you are all ok now.

    SvaraRadera
  2. Hej Lina min vän!
    Ännu ett underbart alster. Just det där med att fixa nåt till recept har jag också i huvudet. Material ligger men jag hinner inte....snart hoppas jag.

    Tack för att du finns och din omtanke.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken kanonjobb du gjort.Kan bara säga WHOOOOO!!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hi Lina

    This is fabulous, I wold love to have a go at this. Would you mind if I did a version of it ?

    B x

    SvaraRadera
  5. Real pretty book -have made a couple myself, but never filled them with anything yet. Yours is gorgeous! I have blog hopped from Chris's & Brenda's blogs both very talented ladies.
    Hugs Fleur xXx

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina