Bloggintresserade

Visar inlägg med etikett The Greeting Farm. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett The Greeting Farm. Visa alla inlägg

torsdag 12 maj 2011

Salt TGF-pinuppa......

Hej på er!!

Så kul det är att läsa era kommentarer...tack ska ni ha! Det händer lite nya saker här i huset varje dag, en flyttlåda hit och en låda dit, en vägg här och en annan bort där!! Man får bekänna färg nu när man e husägare, fniss fniss och det är HÄRLIGT!

På jobbet är det fullrulle om dagarna , med alla sjuka "pållar" men jag känner mig så lyckligt lottad att jag har ett jobb som jag älskar varje dag!! Mitt jobb är verkligen jätte kul och givande, vi ser till våra patienter på allra bästa sätt kan jag lova, med det där lilla extra som gör så himla mycket för hästrnas välbefinnande! Bara en sån sak som att gå ut och beta en häst som blivit lite nedstämd av att vara på sjukhus. När man är på djursjukhus får man oftast inte gå i hage eftersom man är sjuk istället är vi djursjukvårdare flera gånger om dagen ute och går med våra "patienter" för att hålla magarna i gång! Ja det var lite om vardagen på UDS!! Önskar att jag kunde ta er med dit på ett reportage men tyvärr så kan jag inte det utan alla patienters mattar och hussars godkännande så jag får sträcka mig att berätta lite om vad jag gör under dagarna bara!

På pysselfronten är det så att jag för första gången fått ett helt eget pysselrum i vår källare!!! Jaaaaa!!! Allt är i en salig röra men det kommer bli så fint när det är klart...ska visa bilder på förvandlingen men det kan ta tid!

Idag visar jag ett kort som jag inspirerade med på SWE-bloggen där vi i teamet liftat min DT-kollega Saris fina kort!! Passa på att lifta ni också och skicka in det till SWE-bloggen!!

TGF-bönan är färglagd med distresser

  • Hud: Tattered Rose, Vintage Photo
  • Top och Kjol: Stormy Sky, Broken China Faded Jeans
  • Hår: Wild Honey, Rusty Hinge, Aged Mahogany , Black Soot
Tusen tack för du kikade förbi Kramar Lina Hello Guys!! After all computor hassle and moving we are all installed in our new home....in the prior post there is a picture of our new house if you´d like to se! We are absolutly smitten by it and we have so much fun trying to figure out how to redecorate and renovate to put our touch to it!! We are moving slow though...not to becomme to tired! We are both working during the days and when we get home the boys are first priority! Work is busy busy but oh so fun! I feel like i have the best job in the world and I wish I could take you all with me for a day so you could see it all! Very exchiting and rewarding I´ll say! I have my own crafting room now peps!!! Yeeeiiihh, but I figure I´ll need at least a week to get it organized after the move!!! It looks more lika a battlefield at the moment!! Hihihihi. I´ll try to post some pictures in the comming week for you to see...maby you´ll rusch to my rescue!!! I made a card with lovelly Echo park papers and TGF sweety colored with distress inkpads...I just love this stamp, ske is soo cute!! Well guys, thanks for stoping by and hopefully our computor will behave now so that I can post in a normal maner!! Happy crafting Hugs Lina

måndag 28 mars 2011

En pojkig tag till en liten vän....

Hej! Hoppas helgen varit bra! Kalas kalas kalas...så ser det ut framöver för oss! Har man tre små barn så blir det en del kompisar att fira! Näst på tur är det kompisen Alfred som fyller 7! Han ska få denna tag på sitt paket tillsammans med en Greeting Farm gosse som jag satte färg på för väldigt länge sedan...typ nästan ett år sen!! Jag hittade honom i en ask tillsammans med några andra TGF-kompisar och blev glad som en spelaman för jag har inte haft riktigt tid att färglägga ordentligt på ett tag.

Må så gott!!

Kram Lina

Hi Hello hello!!

A tag...it has been a wile since I showed one so here it goes! I colored this TGF boy a long while ago and I was so happy to see him! He was perfect to put on this tag all though the coloring is....well lets just say....not flawless!! A paper from MME and #7 from a Tim Holtz one...sewingmachine and ta daaa! Done!!

Have a great evening guys...of to my crafting corner!!

Hugs Lina

torsdag 17 mars 2011

Det är födelsedag idag!!!

Idag blir det kalas hemma hos oss...våran mitten pojk Isac fyller fyra år!! Han blev överlycklig i morses när han öppnade sina paket...det var ett Nintendo DS(hans andra i raden....han badade sitt första i vasken) Nu hoppas vi på bättre tur och av smilet att dömma kommer han vakta detta spel med sitt liv!! Tårtan står klar på bordet och kortet till honom blev så här, med coolingen Tank från The Greeting Farm. Papper från MME och Bo Bynny, ett färgstarkt kort till en underbar liten färgstark gosse!

Nu är det nedräkning tills tåget går ner till mässan i Götet..kl 10.09 är det dax att kliva på i morgon. Schemat är späckat under hela helgen och jag ser väldigt mycket framemot att träffa alla mina söta DT kompisar och min Kära DT-mamma Maria på Scrap&Hobby! Hoppas få se en massa bekanta ansikten på mässan och en massa nya också så klart!!

Kram på er alla och tack för titten

Lina

Hi Gyus!

A birthdayboy in the house today!! Isac is turnig 4, he was totally thrilled when he un wrapped his gifts this morning. A Nintendo DS and games for it, who wouldn´t be happy!!

I made him this card with Tank from The Greeting Farm, I made it with bright sheery colors to match Isacs happy spirit! The cace is done waiting to be eaten, so best be of then!! Hhhrrrm...clearing my throught to sing the birthday song!!

Have a great Thuresday friends and thank you for stoping by!

Hugs Lina

torsdag 13 januari 2011

Tank från The Greeting Farm har blivit kär...

Hej på er!
Solen skiner, snön gnistrar och snart är det tid att fara i väg och hämta John på skolan. Han trivs väldigt bra och har redan fått ett par bästisar som velat åka med oss hem!! Isac och Jacob har börjar sin inskolning och än så länge går allt bra och dom båda vill hoppa in i bilen när det är dax att åka! Längtar bara tills det bli sommar och man slipper pälsa på alla så mycket kläder!
We are getting on fine in our new town and the boys are thriwing!!! The snow is gnistening and sun is shining...feels like beeing outdoors all the time!! But to be honest summer is on my mind, just the thought of not having to put all these clothes on!!!
Det är ju snart valentindagen och jag tänkte att även coola killar trillar ju dit och blir kära så "Tank" hamnade på mitt kort! Idag e det min bloggdag på Scrap&Hobby och vill bara tiden vara med mig så kommer det ett alster till, annars blir det nästa torsdag!
Tank in a closeup for you...I think he is super cool and The Greeting Farm really nailed this one!!
Ska det vara hjärtan så ska det!!! Tagen är distressad med Faded Jeans och stämplad med Vilda Stamps brev, röda hjärtat har fått sig en skvätt med Glossy accent liksom den stora rosen. Stjälken till denna knorrade jag till så den ser ut som ett hjärta!
Tusen tack för att du kikade in!!
Det gör mig så glad!!!!!
Kramar Lina
Valentines is getting closer and I feel that even the coolest guys have a warm heart for the right one, so having that said "Tank" was the obvious choice to put on this card!!!
Thanks for stoping by and making my day!
Hugs
Lina
Min kärlekskranka "Tank" är färglagd med distresser och den hel hög av dom! Hud: Tattered Rose, Vintage Photo Hår: Barn Door, Aged Mahogany, Black Soot T-shirt: Old Photo, Pumice stone, Walnut Stain Bälte: Weathered Wood, Black Soot Byxor: Stormy Sky, Broken China, Faded Jeans Skor: Vintage Photo Walnut Stain

lördag 8 januari 2011

The Greeting Farm välkommen till en liten.....

Börjar längta till våren nu och det är lätt att komma dit i tanken med dessa fina papper från Websters Page. I dag inspirerar jag hos Scrap&Hobby, brukar ju ha Torsdagar som min bloggdag med fick en rolig bonusdag i dag och det tackar jag för! Jag gillar ju att "knycka" detaljer ur olika papper och det har jag gjort på detta kort, mitt första alster jag bloggade på Scrap&hobbys blogg för dagen är också ett alster där jag gjort det samma fast med anndra papper, det skapar dimension till allt pyssel tycker jag!
En kul detalj är också att använda symaskinen på sina alster!
Hello Peps!
Babycard to a new little girl in our world! I used all WebstersPage patterned papers, they are dubbelsided and sooo pretty the lot of them!! Me like!
There will be a few project with this kinds of papers from me in the near future!
Här har jag veckat ett av de vackra papperna och sytt på en creme-vit spets från Inkido som är givmild sponsor till Månadstävlingen, där du kan tolka min skiss med Lo, kort eller tags!
Om man tittar noga så ser man de knubbiga babyfötterna i metall som sitter i en snurrad rosstjälk...underbart söta!!
I decided to go all 3D on this card for the little newborn and there is some wisdome words to go with it aswell." Live the life you have imagined".
Här kommer insidan med utstansade spellbinders, stämplar från VildaStamps och Reprint, mina baby knappar hittar du här!
This is the inside of the cars with a circle from spellbinders to wright a greeting for little baby-girl Noomi!
Distresserna hägrar fortfarande även om jag e lite sugen på att testa copic-pennorna, tycker att det blir så klart och fint med dom och det kan ju vara kul att prova på något nytt!!
Allt material till detta kort finner ni här!
I colored with distress ink and put stickles on her eyelids and dress, and the flower aswell.
Ads a little sparkle to this cuty!
Väääldigt 3D med veckat papper och dekorationer!
This card is 3D to the fullest with lots paper and different textures and heavy decorations! Med denna bilden avslutar jag och önskar er en god helg!! Tack för att du kikade hit Kram Lina Hope you had a fun visit today and when our computor is up and running I´ll be sure to visit you all and leave a word or two behind!! Have a great weekend Hugs Lina

fredag 17 december 2010

Rockabilly "böna" från The Greeting Farm.....

Heeej!!
Hoppas ni mår fint i julstressen, granen är köpt och ska bara stå till sig ett par da´r sen ska den få sin julskrud av barnen tänkte vi! Det är alltid lika kul att se deras tindrande ögon när det är dax att hämta julgrans dekorationerna!
Lite annat än jul blir det här i bloggen idag! Söta The Greeting Farm pinuppan måste man nästan älska! Hon är så fräck och lätt att göra fin i alla möjliga färger! jag har satt Inkido papper till henne och använt favvo stansen från EK success.
Hello guys!!
A bit far from Christmas this card maby, but I felt like there has been a loads of Christmasy things here lately so time fore some thing different today!
Hope you are all fine and doing great with preparations for Santas arrival.
I adore this TGF Cheeky pinup lass so very much and I feel she looks eaqually good as a brunette, or even darker for that matter but today I whent ahead and made her blonde!
Jag har som vanling färglagt med distresser men är liiite sugen på att ge mig in på Copics......vi får se om det blir i framtiden.
  • Hud/Skin: Tattered Rose, Vintage Photo, Aged Mahogany
  • Hår/Hair: Brushed Corduroy. Vintage Photo
  • Kjol och top/Skirt and top: Barn Door, Aged Mahogany, Black Soot
  • Skor/Shoes: Black Soot

Nu önskar jag er en härlig dag och tackar för att du tittade hit!!

Många kramar

Lina

Thank you for popping in today and I hope you have a great day!!
Hugs
Lina

lördag 27 november 2010

The Greeting Farm i massa färg.......

Färg färg och massa färg....till en färgstark och god vän! Vännen som fått detta ÄÄÄLSKAR The Greeting Farm och orange så jag gjorde detta kort utifrån detta. Det är "Wednesday" som stått modell och fick färger i varma toner från min distresslåda! Grattis på födelsedagen Sari!!!!! (hon fyllde i går!)
Hello fellow Crafters!
Think little Wednesday from The Greeting Farm is soo cheeky and adorable!! She is colored with distressink and got her wings from a stamp from Inkido! She looks like a superhero....and that to me is just like the recipiant of this congrats-card! Sari the birthday girl absolutley LOVES The Greeting Farm, so this card is made with love to her. She is a fun and terrific friend and allso one of my DT-collegues at Scrao&Hobby!
Vingarna fick "Wednesday" låna från en Inkido-stämpel och det är inte första gången en TGF-stämpel fått göra det, när jag fått bestämma!!! Hihii. Nätet har jag tagit från en melon i köket...så nu är det bara att mumsa! Vita "bladen" som sticker upp bakom mitt motiv har jag klippt loss från Martha Stewatrs snöflinga-punch! Massa stickles sitter overallt i olika nyanser! Må så gott Massa kramar Lina Wednesday, close up!!! She got a lot of stickles all over her and she shines like the star she is!!! Have the best of days!!! Hugs Lina

måndag 22 november 2010

Vintage Jul med Amelia från The greeting Farm

Det är bra för mig att jag kommit in i ett julkorts-stimm...på tiiiiden kan man säga!!! Hiihihh. Det blev bloggdag för mig igår hos Scrap&Hobby istället för på torsdag, för omväxlingsskull och jag passade även på att gästa Sari i butiken...lite nytt blev det också( inte så lite) ska medges men BARA helt nödvändiga saker!!! Jag har varit lite motspänstig till att ha en massa stansar med tagit mitt förnuft tillfånga och till mitt lilla stall kom idag hela 3 nya....dom får ni snart se användas!!
Jag har gjort ett julkort tillsammans med sötnosen "Amelia" från The Greeting Farm och hon är så himla rolig att färglägga.....typ vid halv ett i natt satt jag vid vårat köksbord skrattandes tillsammans med min gode pyssel vän Marie och färgade in denna snäcka!
Amelia är färglagd med distresser och är ni nyfikna på vilka färger jag använt kan ni kika här!! Huvva va jag retas!!!! Fyyy på mig!!!
Tusen tack för titten idag, kaffe och sen är det dax att jobba lite här hemma...det kommer en katt hit som ska få ta sina stygn innan Julverkstan drar igång!!!
Kram på er
Lina
Hello gyus!!
Vintage with The Greeting Farm......I kind of like having Amelia a little Cristmasy!! Didn´t think she would fit in this picture as well as she did...I see her more in bright sheery colors for birthdaycards and such.........but... How about you guys??? At least have a lot of support from Tim Holtz and thats not bad is it!!
Today I´ll be taking some stitches of a litte cat that got into a big fight...I´ll make a house call so that the cat feels at ease!!
Have a crafty thuesday peps!!!!!
Hugs Lina