Bloggintresserade

torsdag 19 augusti 2010

Skjortkort till fest....

Kunde bara inte låta bli att göra en väst när jag fick det fina Graphic 45 pappret i mitt DT-paket, och till detta en ljus sommar kostym i cardstock med mycket struktur!
Undrar ni varför det sticker upp en liten fisk ur bröstfickan..... så kika in här och läs mer i mitt inlägg!! Runt alla detaljer har jag sytt raksöm på min fina nya symaskin som jag äntligen börjar lära känna! Vit skjorta är alltid snyggt även om det kanske inte är så orginellt!! Gott om plats för att skriva sin hälsning och alla namnen. Jag ritade en mall innan jag började med mitt kort eftersom det är första gången jag gör ett kort i den här stilen och är det någon som önskar den så hojta till bara !! Avslutar med den lille förrymda fisken och tackar så mycket för att du tittar in! Ha en härlig dag!!! Kramar Lina

22 kommentarer:

  1. Vitskjorta är nästan aldrig fel! Här är det sobert och snyggt. Stilrent och ja... somrigt och sofistikerat med en firre i fickan. :)

    SvaraRadera
  2. Så himla tokfint, mycket kreativt!
    *kram*

    SvaraRadera
  3. Hojt, hojt! Jag vill gärna ha en mall. Blir nyfiken på hur du gjort. Jag har ju också provat att vika en skjorta och undrar om du utgått från det sättet att vika eller om du ritat helt själv. Du är sååå duktig Lina! Kram.

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart kort!
    Jag skulle jättegärna vilja ha en mall =)

    SvaraRadera
  5. Åh HÄR är det ju! Gillar verkligen detta skjortkortet! Har letat efter en bra mall på skjortkort men hittar bara tråkiga ;(
    Kom ihåg att Camilla gjort ett fint och frågade henne och hon sa att mallen kom från dig.
    Skulle jag kunna få mallen är jag jättetaxam?!
    Min mail är: ngiyathanda(snabel-a)hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Helene Blom SUNDBORNlördag, juni 04, 2011

    Hej!

    Men så fint du har gjort, jag har nyss börjat med att göra kort, skulle vilja prova på att göra ett sådant kort som du har gjort, jag ska göra till min morbror som fyller 60 år, och kan inte hitta på något bättre, kan du beskriva hur du gjorde ditt kort för mig steg för steg, och om du vill så kan du skicka mallen till mig. Jag tycker att detta är såå roligt att göra kort, man kan hitta på såå mycket. Har inte allt som behövs men det går väl att skaffa, Tala gärna om vad det ska vara för material och kartong. Min e post adress är helene_blom@bredband.net. Är väldigt glad och tacksam om du kan hjälpa mig med detta.

    SvaraRadera
  7. Hejsan, blev så torsk "inte surströmming" på ditt härliga kort. Finns det möjligtvis en mall till detta som man kan tigga till sig? wismann_mia@hotmail.se
    Vore så tacksam för det, min son ska gifta sig och den skulle passa så bra då :-)

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina