Bloggintresserade

onsdag 27 oktober 2010

Halloween-trollstav...........

Bloggar ett lite senare inlägg så ni hinner vakna innan ett par illröda ögon stirrar rakt på er!! Hiihi!! Förlåt om jag skrämdes...inte vanligt förekommande med döskallar på min blogg...men e det snart Halloween så är det!!
Ja, nu närmar sig som sagt Halloween och den infaller på samma helg som Eriksbergsmässan......alltså nästa helg 30-31 Okt!! Hoppas att vi kommer få er många av er där! Vi kommer dema lite olika roliga produkter i vår monter hos Scrap&Hobby!
Här hemma är det två pojkar( dom två älsta), som tjatar om att mamma ska göra halloween-dräkter åt dom...och det är inte lite dom beställer!! Båda har helt klart för sig hur dom ska se ut....sen är det ju bara den lilla detaljen att man ska få till ´et!!! Just nu önskar jag att jag hade masters degree i sömnad!!!!
Hi ya Peps!!
Hope I didn´t scare the living daylights out of you!!!! I´m not really a big fan of Halloween...or let me say I wasn´t untill recently, but now it´s slowly growing on me!!! I got this little fellow in my DT-Pac and instantly I thought I had to make him over and let him becomme a saucerus magic stic!!! He looked very non scary before I worked my magic on him
Trollstaven i sin helhet, själva "pinnen" är trollhassel inköpt på Bergendahls blommor i Älvängen, det finns massa kul där och mycket trevlig personal! Fassan fjädrarna och döskallen är från bästa Scrap&Hobby...Jag köper faktiskt det mesta av mitt material där , stämplar papper mm som är extra utöver DT-paketen som jag får. döskallen är först målad med svart acryl och sedan cracklad med Picked fence Cracklepaint!
I wanted to have this look on the base of my magic-stic and found it in a local flowershop! It´s some sort of tree, not sure what it´s called! Painted the skull witn black acrylicpaint and afterwards with Picked Fence cracklepaint.

Hatten gjorde jag av vanlig svart cardstock, stickles ( syns lite dåligt men det sitter stickles runt brättet) och guldiga brads, håret är orange trassel från blommaffären! Glittriga rubin ögon och fassanfjädrar, sen får trollpackan vara nöjd!! Hhihihhi Tusen tack för titten och är det något nu undrar över går det bara bra att maila mig, adressen finner ni ganska långt upp på sidebaren! Ha en härlig onsdag! Kram Lina I made the hat in black cardstock with some decorating golden brads and messy orange hair to go underneath, fessanfethers and ruby red eyes...do you think the saucerer will be content? Hope he is....I would be sorry if he casts a spell on me!!!! Wishing you a lovelly wednesday and thank you for stopping by! Hugs

Lina

3 kommentarer:

  1. Men OHH VA COOL!! Den lär ju dina killar tycka om!! Kram

    SvaraRadera
  2. Helt underbar ju!!!! Klockren!!

    SvaraRadera
  3. well you had me lina, its so very frightening.
    hope the liittle ones like it!!
    hugs chris xx

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina