Bloggintresserade

tisdag 22 mars 2011

Momokromatisk Tavla/LO med Teresa Collins....nytt från mässan!

Hej allihopa! Hoppas det är väl med er! Jag har roligt med mina nya saker som jag hittade på Ullevimässan...nu önskar jag att jag orkade pyssla dygnet runt för det ligger så mycket roligt material(i hela lägenheten) hihiihi! Detta alster började som en Lo men slutade som en tavla....så kan det gå ibland och nu har jag bestämt mig för att det ska hänga tre lika danna på våra tre små godingar i mitt nya pysselrum. Nu är det inte länge kvar tills vi får flytta in, kan ni tänka er att om en månad då öppnar vi dörren till huset vi köpt, då har vi bott i lilla tvåan i hela fyra månader!!!

Hi there!

Hope you had a god start on your week! I feel so lucky having all this new material from the fair to sink my teeht in!! Lovelly patterned papers and lots of qute stuf! This wall-hanging started of as a Lo but as the work progressed I more and more saw it was some thing to hang on the wall of my new scraproom. I will make similar once of John and Isac aswell...best order some more paper hihihihih!!(Like I need that!!??) I´m drowning in paper ....and loving it hihihihi.

Jag har satt fast en Inkido fjäril som fått åka meltingpot och blivit såhär härlig. Vi gjorde sånna på Kungsbacka mässan och nu hittade jag en i gömmorna! Innan vi doppade dom i "pottan" satte vi matchande stickles på dom...mycket vackert! Inkido stjärnan målade jag först kornblå och efter den torkat fick den ett lager cracklepaint. I used different kinds of stamps but all in blue tones cause I´m enetering this to The Colorroom this week and the challenge is monocromatic! An Inkido butterflie went into the meltingpot efter beeing prepared with stickles and the star is painted with acrylicpaint and then coated with cracklepaint. Love these Teresa Collins papers...perfect fot little boys! Här har jag hängt upp den lite provisoriskt på en av ALLA vita väggar där vi bor just nu...glad att ni inte ser dom "snygga gardinerna"....alla lägenheter här är möblerade och för att säge det lite vackert så är det inte riktigt i stil med det man önskar....hihihihih! Den hänger i tyll i öljetter och så har jag tvinnat ett blått organsaband omkring tyllen...kan hända att det kommer på lite annat också innan jag är helt näjd men just nu ska den gå helt i blåa toner eftersom jag tänkte ladda upp den på The Colorroom denna veckan..monokromatiskt är det som gäller. Visst är Vilda stämpeln fiiin, den dom ser ut som vimplar på ett riddar spjut, den följde med mig hem från mässan! Papprena köpte jag hos trevliga Lektyg och Hantverk.

I wanted to show you the way it is supposed to hang...picture it beside two more, similar to this one with John and Isac in my Shabby Chic scraproom!!! That way I`ll be having my boys with me all the time...even late at night in the basement scrapping away!

I put big eyelets en the hanging mekanism is just plain tull and organza ribbon.
En sista bild på nyckeln och Primablomman, swirlen från Story Teller (Scrap&Hobby), härligt turkos/blå rosor från Inkido och lite jeans detaljer som jag klippt av Jacobs baby jeans...kan ju vara roligt att ha det på en tavla om en massa massa år!
Ha en härlig dag kära vänner och tack för ni kikade in!
Kram Lina
The last close-up on the jeans details that i cut out from Jacobs babyjeans, lovelly Prima flower that i misted to this color, a pressious key and lots and lots of stitching!!
Hope you have a great day guys!
Thank you for visiting me and making my day!!
Hugs Lina

5 kommentarer:

  1. Åh lille lille godingen! han är så söt!
    helt ljuvlig tavla Lina! Som vanligt! :)
    helt otroligt att du hunnit skapa så fint redan! Du va väl hemma sent i söndag? pyssellusten kanske rök ur öronen när du kom hem?! hiiihhiii
    Tack för att du la in den fina bilden på mig i inlägget nedanför! hahahahahiiiihhhiiiiihihihi men de bjuder jag på hahahaha

    kram Tesscchchshhaan

    SvaraRadera
  2. Jättefin Lina! Så härliga färger och så många detaljer. Ser att symaskinen fick va med lite grann också. :)

    Kram Marina

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk tavla.
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Såååå ljuvlig!!!! Jösses, du måste ge mig en kurs i det där att fylla en tavla med såååå många gobitar, och få det sååååå ljuvligt snyggt!!!!

    SvaraRadera
  5. Jösses så fin Lo du har gjort! Nu har du överträffat dig själv! IGEN! Superfin med en massa dekorationer och man måste kika länge för att kunna se allt! Urfin! Kram Mia

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina