Bloggintresserade

torsdag 1 december 2011

TCR#86 ...lite moldingpaste och mask

Oh, vad jag inte gillar att det är fulväder ute och mörkt som i graven!! Det är inte lätt att få till sina bilder inne, min fotokub har inte dykt upp ännu och det kanske är dax att skicka ut en efterlysning!
Jag har hunnit blogga lite nu och det känns bra, en Lo med lille Jacob som mumsar glass i strut för första gången. Det blev en palette och skiss från ett av mina favorit ställen The Colorroom...alltid lika inspirerande att vara med och skapa där! Tycker att det är jätte kul att skapa efter skisser och uppskattar det mer och mer!
Använde min tegelstens-mask men nyinköpta moldingpaste...kul att kladda även om denna Lo är ganska "ren". Till blommasken använde jag Weathered Wood och dekorerade med Prima och Inkido-blommor. Papprena är från Melissa Frances och Inkido.
Hello there!
A Lo of our youngest mungin away at a Icecream for the first time!! He was so happy and I won´t ever forget his face!!
I used some Prima and Inkido goodies to create this one and I got my inspiration from a palette and sketch at The Colorroom....lovelly place!!
Blomman skapade jag av en utsliten dragkedja ( har sett andra göra detta!) med en brad från Grapic 45...kul när man kan använda barnens saker i deras album!
Nu önskar jag er en trevlig dag och tackar för att du kikade in!!
Kramar
Lina
I´we seen this type of flower before and thought I´d give it a go...it is a zipper from one of the boys jackets so thet gives it a sentimental value aswell!
Thank you for popping in today !
Happy crafting
Lina

2 kommentarer:

  1. vilken underbart kladdig och vacker LO!! Underbart sammspelande färger!!

    SvaraRadera
  2. Såååå fin och vilken kul ide med dragkedjeblomman. Tack snälla för det underbara paket som kom hem idag, vill genast sätta mig och skapa men först lite juligare saker!

    Kram Ankie G

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina