Bloggintresserade

torsdag 21 juni 2012

ARTjournal....







Våra barn gillar att vara med och pyssla i det kreativa rummet i källaren. John som just fyllt 8 ville ha en ARTjournal där han kan skapa och dona och ha allt på ett och samma ställe. Så jag gjorde en åt honom som han använder flitigt. Tecknade "gubben" på frihand och ritade konturerna med kolkrita. Stämplarna kommer från Dylusions , Tim Holtz och Prima.






Det är lite text från en gamal bok och spillbitar som har hamnat på denna journal, doodling, acrylfärger , gesso och matte medium för att fästa mina saker.





John älskar att spela fotboll, så på förekommen anledning blev det en fotbollslirare på omslaget.

Nu vill jag bara önska er en riktigt glad midsommar.

Kramar Lina

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Ja va fint det blev. Så kul om barnen vill vara med och pyssla.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Så häftig den blev!
    Vad underbart att han ville ha en sån här och greja i, så fint du fått med hans namn och texten under.....underbart!
    Snygg figuren blev som du gjorde!

    Vill önska dig en trevlig midsommarafton!
    Kram Iffa

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina