Bloggintresserade

lördag 15 december 2012

Julkort i rosa







Det kommer bli lite knivigt i år att hinna få iväg familjens julkort. Tidsschemat sprack redan ganska tidigt för mig:) faktum är att jag nu resonerar som så att fast att man inte når hela vägen fram till det mål man satt kan det ju ändå bli bra! Jul blir det såklart i vilket fall som helst och det ska bli så skönt att tillbringa mycket tid med familjen! Längtar!!



Planen var att alla julkort skulle vara postade och klara i fredags men dom ni förstår så ligger jag efter och måste lägga på en rem!
Nu ska jag fara och handla lite medan grabbarna åker snowracer med pappa:) så startar jag upp julkortsverkstan i kväll när godingarna sover sött.



När vi får droppleveranser till jobbet kommer det pall vis och inplastat, men uppe på ligger två stora ark typ 1,5mx1m craft-färgad kartong i perfekt tjocklek för kortmakeri, gissa om det får följa med mig hem istället för att åka i papperskorgen!!!



Jag har färglagt Magnolian med distressmarkers och dekorerat med utklippta blommor och glittrig Melissa Frances reisin.
Nu måste jag sno på om det ska bli något gjort här hemma:)
Ha en toppen dag och tack för att ni tittade hit

Kramar Lina

3 kommentarer:

  1. Vilket fint kort! Mjuka härliga färger som kanske inte är så traditionella till jul, men funkar hur bra som helst i alla fall.. Smart att ta tillvara på spill från jobbet.. :)

    Jag fick med göra en kompromiss med julkorten i år.. Fick bli likadana i massproduktion.. Annars hade jag aldrig hunnit. Men igår lades de på lådan och det kändes skönt.. Nu är det lite andra julbestyr kvar.. Men det är ju roligt att ha lite att göra.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort!!! Gillar verkligen dekorationerna. Här hemma svämmar det snart över av emballagepapp, kan det vara så att man blir lite girig när det finns massor...:)
    Ha det gott!! Och lycka till med julkortstillverkningen.

    SvaraRadera
  3. Jättefint kort med en underbar stämpel som jag med har nu :)

    Kram

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina