Bloggintresserade

onsdag 16 december 2009

Jul gott!

Vi hade Julgodisverksad här hemma i går,hade alla mina små hjälpedor(äta smet barn) hemma för det går magsjuka på dagis. Vi gjorde pepparkakor (igen), cornflakes toppar,och Marsmellowmys som är på bilden. Det blir förfärligt mycket kladd och smetätande men det är mysigt att se hur det tindrar i ögonen på småfolket nu när julen är NÄRA!!! Mamman är lite mer åt måste bli färdig hållet men även om man känner att man har dragit ner på sina krav om hur allt ska vara så blir det en härlig jul i alla fall....och det är ganska befriande! Här kommer lite recept på julgodisarna vi gjorde! Cornflakestoppar 50g Margarin 1 1/2 msk Florsocker 1 1/2 msk sirap (ljus) 1/2 msk caccao Skal av en 1/2 riven tvättad citron 3 dl cornflakes Koka upp margarin florsocker och sirap, rör i cirtonskalet och cornflakesen lite försiktigt så du inte krossar flakesen för mycket. Klicka sen upp detta i bull formar...klart att njuta när de svalnat! Marschmellowmys 1 1/2 kaka blockchocklad som du föredrar 2 msk matolja 1 påse mimimarschmellows 3 dl havrepuffar 3 dl rispuffar Smält chockladen i vattenbad och blanda sedan samman alla ingredienserna i en bunke.Smeten ska vara ganska fast, choklden ska liksom bara binda i hop allt. Klicka ut i fina formar och eventuellt stoppa in dina godisar i frysen en stund......sen är det svårt att låta bli dom! Lycka till mina vänner! Kram Lina

2 kommentarer:

  1. Åh marchmellowmys kommer det bli svårt att låta bli att göra. Såna ska jag försöka göra imorgon kanske. Blir fint i små cellofanpåsar att ge bort i jul. Kram

    SvaraRadera
  2. He hehehe...vi pysslare e sååå lika!!hihihih Jag håller på att färdigställa påsar nu tihiii!

    Bamse kramar till dig Mia

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina