Bloggintresserade

söndag 16 maj 2010

Början till min BOM......

Så har jag äntligen kommit i gång med min BOM...hade inte tänkt att göra en så´n för jag tycker att det är svårt att skriva om sig själv bara men nu har den ett väldigt bra syfte...den är till barnen!!!! Det har varit en tanke länge att göra en bok till barnen, att sätta på pränt vem jag är och vad jag har för tankar och funderingar om hur jag vill att dom ska bli och vara mot sig själv och andra..hur jag tänker med fostran osv...pappa A har ju också med detta att göra i allra högsta grad så han kanske ska få några sidor i denna bok han med!!! Denna bok är också ett sätt att uttrycka kännslor och berätta om roliga saker vi som familj gör i hop så att vi kan läsa detta om 100 år!!! Fniss! Tackar Ulrica som puffade för en utmaning att scrapa om sig själv, annars hade jag kanske inte kommit i gång!
Hur gjorde jag då......
Började med vit cs som jag distressade och ruggade kanterna på...stämplade massa olika stämplar från Inkido på hela ytan. Eftersom jag inte har någon splatter stämpel ,duttade jag med clear emboss penna och hällde sedan på pulver som vanligt...kanske inte riktigt lika snyggt som med stämpel men nöden har ingen lag!!! Sen har jag rivit distressat och krullat hörn på papprena jag använt, klippte ut en vacker fjäril och text och har monterat halvpärlor lite överallt. Det blev rosa och turkosa färger till denna Lo...lite som jag är för tillfället, eller kanske alltid.... distressade en hiddentag med samma härliga ton som sticker fram ovanför mitt huvud!
Leva är fastlimmat med limpistol och är igentligen till för att ha till armband eller halsband, fina klämman som blommorna sitter fast me fick jag av Petra!
Distressade akvarell papper med Worn Lipstic och kanterna med Broken China ,skrev "Närhet"
Den utklippta texten " Beautiful World" ur ett paper stack och mini Adornit

Mycket vintage!

  • Papper: Websters Page Making memories Prima och ett tunnt rospapper
  • Distresser Brusched Corduroy Peeled Paint Worn Lipstic Aged Mahogany Broken China
  • Ståltråd
  • Swirl
  • Spets Inkido
  • Charm
  • Halvpärlor Kaiser
  • Stämplar från Inkido
  • Vintagebill utskriven från datorn på akvarell papper
  • Minirosor Prima blommor
  • Vintage biljett (Miss C)

Många kramar Lina

7 kommentarer:

  1. Åh så härligt! Jag älskar rosa !

    Bamsekramar

    SvaraRadera
  2. Morning Lina

    What an alsolutely gorgeous layout. A wonderful keepsake of happy memories.

    B x

    SvaraRadera
  3. Säger som jag ALLTID säger om dina alster.....
    KANONSNYGGT och vad glada dina barn skall bli.

    Kraam!

    SvaraRadera
  4. Wow Lina! Du inspirerar mig sååååå mycket! Kan inte vänta tills jag får se resten.

    SvaraRadera
  5. Hi ther Lina
    you are the queen of layouts this is so so special.
    lots of hugs chris xx

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker idé att göra en sådan här modell till sina barn....medans man kommer ihåg något själv också ;) Barnen kommer att uppskatta det när dom blir äldre, att ha något i ord och bild. Kanske man skulle börja skriva ner lite ord och allt man har gjort till dags datum.
    Jätte Snyggt...och vilka detaljer du har..överallt!!
    Ha en bra dag.
    Kram, Britt-Inger

    SvaraRadera
  7. Underbar layout Lina! Jag saknar ord, så vacker och detaljrik den är!!! Jag önskar att jag kunde scrappa så shabby chict och romantiskt! Jag gillar dina tags också och tänk vilka fina bilder fotografen tagit på er!!! Du är en sådan inspiration!

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina