Bloggintresserade

tisdag 1 mars 2011

Prima och en viking som sover sött.....

Hej på er!
Hoppas ni mår bra och börjar känna vittring av våren! Jag fick ett litet ryck i gårkväll och gjorde denna Lo med Isac som är så söt och har somnat i sin vikinghjälm....hur vi skrattade när vi kom upp och skulle titta till honom innan vi gick och la oss!!! Det ska bli roligt att visa honom denna Lo när han blir äldre!
Jag är lite lessen över att bilderna inte gör Lo rättvisa, så nu berättar jag lite om hur jag gjort i stället! Det vita cardstock pappret är infärgat med Peeled Paint och Dusty Concord, maskad med en Prima-mask för att få lite skiftningar i bakgrunden och som vanligt har jag klippt ut detaljer ur olika Prima papper och lagt till ett par fina blommor! Jag är ju upp över örona förälskad i Primas saker och får nästan glädjefnatt över att Scrap&Hobby kommer ha massa Prima i sitt sortiment!!! Jihoooo!!!! Så för er Prima fans....ta en titt under nyheter så ska ni få se vad fina saker som kommer!!
Hi there Guys!!
I hope all is well and that your mojo is flowing!! It´s no secret I love Prima and to create with their products. I find it so inspiering and fun...the picture of one of our three sons sleeping in his vikinghelmet, it just cracks me up. He looks so adorable and I will love to show him this Lo when he is older!
Sad to say that my picture doesn´t do the Lo right. I have colored the white cs with Dusty Concord and Peeled Paint and allso used a Prima mask to get structure to my background.
I often use cut-outs from different papers and I think that it has becomme my way of scrap!
En liten detaljbild på fina Primablomman och i bakgrunden syns bladen och cut-outsen som ger lite 3D effect!
Nu önskar jag er en härlig tisdag och tackar för ni kikade in!!

Kram på er kära Bloggbesökare!!
Lina
Last but not least a close-up of the lovelly Prima flower, and once again I have to appologise for the bad quality of the pictures!
I wish you a great thuesday Guys!!
Happy crafting
Hugs Lina

3 kommentarer:

  1. magical artwork love it all ....true treasures... hugz x

    SvaraRadera
  2. Men hejsan !
    Gud va länge sen jag såg uppdatering här inne och så plötsligt bara slänger du in det ena efter det andra...hur hinner du människa med tre små och jobb.
    Som vanligt har du underbara projekt. Jag är så imponerad av allt vackert. Det gäller de föregående projekt med.
    Massor av kramar Marina

    SvaraRadera
  3. Hi Sweetheart, I too have not been giving blog land my heart, just couldnt seem to get into it, did a demo at sir Stamp on Saturday and had all the lovely ladies to see me , and they did get me out of a rutt.
    you certainly look like your mojo had remained with you this is gorgeous, it must have taken you for ever to cut it out. its BEAUTIFUL.
    hope everything is ok with you and yours love and hugs chris xx

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tog dig tid och lämnade en kommentar till mig,jag blir så glad!!
Kram Lina

Thank you very much for beeing a sweetheart leaving me a comment before you leave!!! You make my day!!
hugs Lina